EΠότε πρέπει να περάσω ΚΤΕΟ το όχημα μου; A Ο τεχνικός έλεγχος ενός οχήματος είναι υποχρεωτικός από την Ελληνική νομοθεσία και πρέπει να διενεργείται σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα ανάλογα με το είδος του οχήματος.
Επιβατικά: Ο τεχνικός έλεγχος ενός επιβατικού αυτοκινήτου διενεργείται στα 4 χρόνια από την ημερομηνία 1ης άδειας κυκλοφορίας (αρχικός έλεγχος) και έκτοτε ανά δύο(περιοδικός έλεγχος).
Επιβατικά Δ.Χ. (Ταξί): Διενεργείται με την συμπλήρωση ενός έτους από την ημερομηνία 1ης αδείας κυκλοφορίας (αρχικός έλεγχος) και έκτοτε ανά έτος (περιοδικός έλεγχος).
Εκπαιδευτικά (επιβατικά και δίκυκλα): διενεργείται με την συμπλήρωση ενός έτους από την ημερομηνία 1ης άδειας κυκλοφορίας (αρχικός έλεγχος) και έκτοτε ανά έτος (περιοδικός έλεγχος).
Ασθενοφόρα: διενεργείται με την συμπλήρωση ενός έτους από την ημερομηνία 1ης άδειας κυκλοφορίας (αρχικός έλεγχος) και έκτοτε ανά έτος (περιοδικός έλεγχος).
Επαγγελματικά ≤3,5 Τn: Ο τεχνικός έλεγχος ενός φορτηγού με μεικτό βάρος κάτω των 3,5 τόνων διενεργείται στα 4 χρόνια από την ημερομηνία 1ης άδειας κυκλοφορίας (αρχικός έλεγχος) και έκτοτε ανά δύο(περιοδικός έλεγχος).
Δίκυκλα: Ο τεχνικός έλεγχος ενός δικύκλου διενεργείται στα 4 χρόνια από την ημερομηνία 1ης άδειας κυκλοφορίας (αρχικός έλεγχος) και έκτοτε ανά δύο(περιοδικός έλεγχος).
*Τα δίκυκλα με δίδυμο εμπρόσθιο τροχό και έδρα την Περιφερειακή ενότητα Ιωαννίνων, και αφού έχουν συμπληρώσει τέσσερα έτη από την ημερομηνία 1ης κυκλοφορίας καλούνται για τεχνικό έλεγχο έως 31 Δεκεμβρίου 2017.
* Τα μοτοποδήλατα (έως 50 κυβικά) δεν υποχρεούνται σε τεχνικό έλεγχο.
Βαρέα οχήματα (Φορτηγά – Λεωφορεία): Ο τεχνικός έλεγχος ενός Βαρέως οχήματος διενεργείται στον ένα χρόνο από την ημερομηνία 1ης άδειας κυκλοφορίας (αρχικός έλεγχος) και έκτοτε κάθε χρόνο (περιοδικός έλεγχος).
Ανάριθμα οχήματα (εισαγωγής από εξωτερικό): Κατά την εισαγωγή στην χώρα μας οχημάτων που εισάγονται από το εξωτερικό ,και πριν την έκδοση άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας απαιτείται το όχημα να ελεγχθεί σε ΚΤΕΟ (αρχικός έλεγχος).
Αφού μετά εκδοθούν άδεια και πινακίδες από την Υπηρεσία Μεταφορών το όχημα υποχρεούται να ακολουθήσει το περιοδικό πρόγραμμα τεχνικού ελέγχου ανάλογα την κατηγορία του. (περιοδικός έλεγχος).
EΠότε πρέπει να εκδώσω κάρτα ελέγχου καυσαερίων για το όχημα μου; AΟ έκδοση κάρτας καυσαερίων (ΚΕΚ) ενός οχήματος είναι υποχρεωτική από την Ελληνική νομοθεσία και πρέπει να διενεργείται σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα ανάλογα με το είδος του οχήματος.
Επιβατικά, ασθενοφόρα, εκπαιδευτικά.
Η κάρτα ελέγχου καυσαερίων πρέπει να εκδίδεται ένα χρόνο μετά την ημερομηνία 1ης άδειας κυκλοφορίας και έκτοτε κάθε χρόνο.
Επιβατικά Δ.Χ. ΤΑΞΙ
Η κάρτα ελέγχου καυσαερίων πρέπει να εκδίδεται στους 6 μήνες μετά την ημερομηνία 1ης άδειας κυκλοφορίας και έκτοτε κάθε έξι μήνες
Επαγγελματικά ≤3,5 Τn
Η κάρτα ελέγχου καυσαερίων πρέπει να εκδίδεται ένα χρόνο μετά την ημερομηνία 1ης άδειας κυκλοφορίας και έκτοτε κάθε χρόνο.
Δίκυκλα
Δεν απαιτείται ακόμη από την Ελληνική νομοθεσία η έκδοση Κάρτας ελέγχου καυσαερίων σε δίκυκλο.
Βαρέα οχήματα, ΤΑΞΙ.
Η κάρτα ελέγχου καυσαερίων πρέπει να εκδίδεται στους 6 μήνες μετά την ημερομηνία 1ης άδειας κυκλοφορίας και έκτοτε κάθε έξι μήνες.
*Σε κάθε περίπτωση το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου ενός οχήματος επέχει και θέση Κάρτας καυσαερίων με χρονική ισχύ όμοια με αυτή που προβλέπεται από την Ελληνική νομοθεσία για την αυτόνομη ΚΕΚ, ανάλογα την κατηγορία του οχήματος.
EΠοια έγγραφα πρέπει να έχω μαζί μου όταν έρθω στο ΚΤΕΟ; A Όλα τα δικαιολογητικά που ζητούνται κατά τον τεχνικό έλεγχο σε οχήματα, εκπαιδευτικά, επιβατικά Δημοσίας Χρήσης και οχήματα προς ταξινόμηση.
-Τα βασικά δικαιολογητικά που ζητούνται κατά τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος είναι:
1. Άδεια κυκλοφορίας του οχήματος
2. Δελτίο προηγούμενου τεχνικού ελέγχου
3. Ταυτότητα ή διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης του προσκομίζοντος το όχημα
– Τα πρόσθετα δικαιολογητικά που απαιτούνται για τις ειδικές κατηγορίες οχημάτων:
Εκπαιδευτικά
1. Άδεια λειτουργίας της σχολής (εκτός από τον πρώτο τεχνικό έλεγχο)
2. Βεβαίωση Μηχανολόγου Μηχανικού για τη σωστή τοποθέτηση και την καλή λειτουργία των βοηθητικών ποδοπλήκτρων (πεντάλ) (μόνο για τον πρώτο τεχνικό έλεγχο)
Επιβατικά Δημόσιας Χρήσης (Ταξί)
1. Βεβαίωση Χορήγησης Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμου Σήματος (ΠΟΕΙΤΑ)
2. Άδεια μέλους ραδιοταξί με άδεια χρήσης ραδιοσυχνοτήτων (cb)
3. Βεβαίωση ταξιμέτρου (εκτός αν υπάρχει ειδικό αυτοκόλλητο σήμα επί της συσκευής)
Οχήματα προς Ταξινόμηση (ανάριθμα)
1. Πιστοποιητικό ταξινόμησης τελωνείου
2. Άδεια κυκλοφορίας από τη χώρα στην οποία έχει εισαχθεί το όχημα
3. Πιστοποιητικό από Ο.Δ.Δ.Υ. (αν πρόκειται για εκποιούμενο όχημα από τον Ο.Δ.Δ.Υ.)
*Τόσο σε οχήματα με διασκευή υγραεριοκίνησης (LPG), όσο και σε οχήματα με διασκευή φυσικού αερίου (CNG), απαιτείται η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης αρμόδιου τεχνικού (δεν πρέπει να φέρει ημερομηνία ελέγχου πέραν του 1 μηνός).
*Για βυτία μεταφοράς καυσίμων που φέρουν δεξαμενή με χωρητικότητα κάτω των 1000 λίτρων απαιτείται προσκόμιση πιστοποιητικού ογκομέτρησης της δεξαμενής.
Όλα τα δικαιολογητικά που ζητούνται κατά τον τεχνικό έλεγχο σε δίκυκλα
-Τα βασικά δικαιολογητικά που ζητούνται κατά τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος είναι:
1. Άδεια κυκλοφορίας του δικύκλου.
2. Δελτίο προηγούμενου τεχνικού ελέγχου (αν υπάρχει).
3. Ταυτότητα ή διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης του προσκομίζοντος το όχημα.
-Τα πρόσθετα δικαιολογητικά που απαιτούνται για τις ειδικές κατηγορίες δικύκλων:
Εκπαιδευτικά
1. Άδεια λειτουργίας της σχολής (εκτός από τον πρώτο τεχνικό έλεγχο – ένταξη του οχήματος στο έργο της εκπαίδευσης).
Δίκυκλα προς ταξινόμηση
1. Ξένη άδεια κυκλοφορίας ή θεωρημένο φωτοαντίγραφο αυτής.
2. Πιστοποιητικό ταξινόμησης τελωνείου.
Όλα τα δικαιολογητικά που ζητούνται κατά τον τεχνικό έλεγχο στα ΒΑΡΕΑ ΟΧΗΜΑΤΑ (Φορτηγά – Λεωφορεία)
-Τα βασικά δικαιολογητικά που ζητούνται κατά τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος είναι:
1. Άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
2. Δελτίο προηγούμενου τεχνικού ελέγχου.
3. Ταυτότητα ή διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης του προσκομίζοντος το όχημα.
4. Βεβαίωση ταχογράφου σε ισχύ.(εκτός Αστικών λεωφορείων)
5. Βεβαίωση Περιοριστή Ταχύτητας ή βεβαίωση απαλλαγής.
6. Πιστοποιητικό ανυψωτικής ικανότητας γερανού (εφόσον απαιτείται).
-Τα πρόσθετα δικαιολογητικά που απαιτούνται για τις ειδικές κατηγορίες οχημάτων με μεικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων:
Εκπαιδευτικά
1. Άδεια λειτουργίας της σχολής (εκτός της φάσης ένταξης του οχήματος – πρώτος έλεγχος)
2. Βεβαίωση μηχανολόγου μηχανικού για τη σωστή τοποθέτηση και την καλή λειτουργία των βοηθητικών ποδοπλήκτρων-πεντάλ (μόνον κατά τον πρώτο έλεγχο)
Φορτηγά Δημόσιας Χρήσης
1. Βεβαίωση χορήγησης ηλεκτρονικά αναγνώσιμου σήματος (Π.Σ.Χ.Ε.Μ.)
*Η βεβαίωση παρέλκει σε περίπτωση που το ελεγχόμενο όχημα είναι εφοδιασμένο με το Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμο Σήμα.
Οχήματα προς Ταξινόμηση (Aνάριθμα)
1. Πιστοποιητικό ταξινόμησης
2. Άδεια κυκλοφορίας από τη χώρα στην οποία έχει εισαχθεί το όχημα
3. Πιστοποιητικό από Ο.Δ.Δ.Υ. (αν πρόκειται για εκποιούμενο όχημα από τον Ο.Δ.Δ.Υ.)
Οχήματα Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ADR)
1. Φύλλο Δοκιμών Δεξαμενής από διαπιστευμένο φορέα.
2. Προηγούμενο Πιστοποιητικό έγκρισης ADR .(κόκκινη ρίγα)
3. Πιστοποιητικό σωληνώσεων (αν απαιτείται για την κατηγορία του).
4. Βεβαίωση επιβραδυντή-retarder (αν απαιτείται για την κατηγορία του).
Οχήματα μεταφοράς ευπαθών προϊόντων (ATP)
Πιστοποιητικό ATP Ελληνικής αρχής σε ισχύ.
Ο περιοδικός τεχνικός έλεγχος είναι υποχρεωτικός για όλα τα αυτοκίνητα που έχουν λάβει άδεια κυκλοφορίας από νομό, στον οποίο λειτουργεί Κ.Τ.Ε.Ο.
Βάση της Ελληνικής νομοθεσίας το μέγιστο χρονικό όριο καθυστέρησης από την ημερομηνία που όφειλε να προσκομιστεί το όχημα για ΚΤΕΟ είναι 7 ημερολογιακές ημέρες.
Παραδείγματα:
– ένα όχημα με ημερομηνία 1ης άδειας κυκλοφορίας 23/11/2010
πρέπει να περάσει από αρχικό έλεγχο ΚΤΕΟ μέχρι 30/11/2014
– ένα όχημα που είχε περάσει από έλεγχο 15/8/2013 πρέπει να ξαναπεράσει από έλεγχο ΚΤΕΟ μέχρι 22/8/2015.
Σε περίπτωση καθυστέρησης του τεχνικού ελέγχου προβλέπεται από την Ελληνική νομοθεσία επιβολή προστίμου για εκπρόθεσμο τεχνικό έλεγχο το οποίο μεταβάλλεται σύμφωνα με το χρονικό όριο της καθυστέρησης και ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος. (για περισσότερες πληροφορίες καλέστε στο κέντρο μας )
Για τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν χωρίς να είναι εφοδιασμένα με ισχύον Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου προβλέπονται αυστηρές ποινές και από την τροχαία , με το ύψος του προστίμου να ξεπερνά τα 400 ευρώ.
Η βεβαίωση της παράβασης θα γίνεται πλέον και από την εφορία η οποία θα βεβαιώνει απευθείας ηλεκτρονικά μέσω του TAXIS NET πρόστιμο 150 ευρώ σε όσους ιδιοκτήτες δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ το όχημα τους.
Το πρόστιμο της τροχαίας για κυκλοφορούντα οχήματα χωρίς ισχύουσα Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων κυμαίνεται από 35 € έως και 200 €, ανάλογα με τους εκπεμπόμενους ρύπους που θα βεβαιώσει το κινητό κλιμάκιο.
Επίσης βάση νομοθεσίας πρέπει να γνωρίζεται ότι οχήματα χωρίς ισχύον δελτίο τεχνικού ελέγχου που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα δεν καλύπτονται από την ασφάλεια τους.
Είμαστε πάντα στην διάθεση σας με χαμόγελο για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
Δεν βρέθηκε η ερώτησή σας; Απλά μας ρωτήσετε!
Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με όποια απορία έχετε και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας άμεσα.